Jdi na obsah Jdi na menu
 


Microsoft Exchange: nespustí se služby

20. 11. 2008

U MS Exchange se stává, že se po restartu počítače nespustí následující služby:
Microsoft Exchange MTA Stacks
Microsoft Exchange Information Store
V systémovém logu se objeví jakési informace o závislostech na Microsoft Exchange System Attendant. Obě služby je pak možné bez problémů spustit ručně, ale to jistě není to pravé řešení. Jak to udělat jinak?

Řešení 1

Zkontrolujte nastavení závislostí u obou služeb (v MMC Služby, klepnout pravým na danou službu, Vlastnosti, záložka Závislosti). U obou by měl být uveden System Attendant. Do registru do větve
HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\CurrentControlSet\Services\MSExchangeSA\Parameters
vložte DWORD parametr BootPause s hodnoutou 120 (tj. počkat 120 sekund). Toto řešení mi fungovalo. Na internetu je řada dalších návrhů, např.

Řešení 2

Nastavit automatický restart služeb v případě selhání (System Attendant, MTA Stacks, Information Store) - v MMC Služby, klepnout na službu pravým tlačítkem, Vlastnosti, záložka Zotavení, První selhání nastavit na Restartovat službu, Restartovat za 3 (minuty). Toto řešení mi nezabralo.

Řešení 3

Může jít o problém s detekcí Ethernet kabelu (Windows mají pocit, že kabel není zapojen nabo tak nějak, a odeberou potřebné protokoly). Toto chování se zakáže zadáním hodnoty do registru:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
Přidejte položku:
DisableDHCPMediaSense (DWORD), hodnota 1.
Toto jsem nezkoušel.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA